Betyg Kvartersakuten Mörby Centrum AB

Kvartersakuten Mörby Centrum AB har betyget 80.1% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 0.4 procentenheter bättre än riksgenomsnittet och 2.3 procentenheter sämre än genomsnittet i Danderyd kommun.

Kvartersakuten Mörby Centrum ABs betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

80.1%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Danderyd: 82.4%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

85.2%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Danderyd: 84.3%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

74.5%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Danderyd: 79.8%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

78%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Danderyd: 84.2%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

82.3%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Danderyd: 87.1%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

78.5%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Danderyd: 77.5%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

75.2%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Danderyd: 81.2%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Kvartersakuten Mörby Centrum AB

Karta till Kvartersakuten Mörby Centrum AB