Betyg Närhälsan Angered vårdcentral

Närhälsan Angered vårdcentral har betyget 62.6% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 17.1 procentenheter sämre än genomsnittet i hela Sverige och 14.3 procentenheter sämre än genomsnittet i Göteborg kommun.

Närhälsan Angered vårdcentrals betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

62.6%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Göteborg: 76.9%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

61.1%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Göteborg: 79.6%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

62.5%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Göteborg: 75.2%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

72%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Göteborg: 78.9%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

67%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Göteborg: 83.0%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

58.6%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Göteborg: 71.0%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

64.6%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Göteborg: 75.2%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Närhälsan Angered vårdcentral

Karta till Närhälsan Angered vårdcentral