Betyg Vårdcentralen Södertull

Vårdcentralen Södertull har betyget 77.3% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 2.4 procentenheter sämre än genomsnittet i hela Sverige och 3.7 procentenheter sämre än genomsnittet i Lund kommun.

Vårdcentralen Södertulls betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

77.3%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Lund: 81.0%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

73.7%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Lund: 82.3%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

75.4%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Lund: 77.6%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

81.1%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Lund: 81.1%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

84.8%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Lund: 87.4%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

66.3%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Lund: 73.5%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

76.4%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Lund: 78.1%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Vårdcentralen Södertull

Karta till Vårdcentralen Södertull