Betyg Linden Din hälsocentral

Linden Din hälsocentral har betyget 88.8% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 9.1 procentenheter bättre än riksgenomsnittet och 2.4 procentenheter bättre än genomsnittet i Söderhamn kommun.

Linden Din hälsocentrals betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

88.8%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Söderhamn: 86.4%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

88.3%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Söderhamn: 87.0%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

87.1%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Söderhamn: 83.2%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

86%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Söderhamn: 84.2%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

89.6%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Söderhamn: 89.9%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

75%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Söderhamn: 77.6%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

81.3%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Söderhamn: 82.1%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Linden Din hälsocentral

Karta till Linden Din hälsocentral