Betyg Famläk Husby Husläkarverksamhet

Famläk Husby Husläkarverksamhet har betyget 74.3% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 5.4 procentenheter sämre än genomsnittet i hela Sverige och 4.4 procentenheter sämre än genomsnittet i Stockholm kommun.

Famläk Husby Husläkarverksamhets betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

74.3%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Stockholm: 78.7%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

74.3%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Stockholm: 81.5%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

76.6%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Stockholm: 76.5%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

83.7%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Stockholm: 80.3%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

77.3%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Stockholm: 84.9%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

73.8%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Stockholm: 74.3%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

72.6%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Stockholm: 77.2%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Famläk Husby Husläkarverksamhet

Karta till Famläk Husby Husläkarverksamhet