Betyg Lill-Jans husläkarmottagning

Lill-Jans husläkarmottagning har betyget 83.4% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 3.7 procentenheter bättre än riksgenomsnittet och 4.7 procentenheter bättre än genomsnittet i Stockholm kommun.

Lill-Jans husläkarmottagnings betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

83.4%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Stockholm: 78.7%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

86.5%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Stockholm: 81.5%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

85.4%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Stockholm: 76.5%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

84.6%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Stockholm: 80.3%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

89.6%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Stockholm: 84.9%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

75.1%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Stockholm: 74.3%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

82.1%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Stockholm: 77.2%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Lill-Jans husläkarmottagning

Karta till Lill-Jans husläkarmottagning