Betyg Närhälsan Ulricehamn vårdcentral

Närhälsan Ulricehamn vårdcentral har betyget 71.1% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 8.7 procentenheter sämre än genomsnittet i hela Sverige och 8 procentenheter sämre än genomsnittet i Ulricehamn kommun.

Närhälsan Ulricehamn vårdcentrals betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

71.1%
Genomsnitt:
Sverige: 79.8%
Ulricehamn: 79.0%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

72.2%
Genomsnitt:
Sverige: 82.4%
Ulricehamn: 79.7%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

73.8%
Genomsnitt:
Sverige: 76.2%
Ulricehamn: 78.2%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

74.7%
Genomsnitt:
Sverige: 79.3%
Ulricehamn: 80.9%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

80.7%
Genomsnitt:
Sverige: 85.2%
Ulricehamn: 84.8%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

59.8%
Genomsnitt:
Sverige: 71.4%
Ulricehamn: 69.4%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

68.6%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Ulricehamn: 74.7%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Närhälsan Ulricehamn vårdcentral