Betyg Närhälsan Ulricehamn vårdcentral

Närhälsan Ulricehamn vårdcentral har betyget 72.6% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 7.1 procentenheter sämre än genomsnittet i hela Sverige och 6.4 procentenheter sämre än genomsnittet i Ulricehamn kommun.

Närhälsan Ulricehamn vårdcentrals betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

72.6%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Ulricehamn: 79.0%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

70%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Ulricehamn: 78.3%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

75.9%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Ulricehamn: 77.8%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

72.9%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Ulricehamn: 77.8%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

84.2%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Ulricehamn: 86.8%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

60.2%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Ulricehamn: 68.8%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

71.1%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Ulricehamn: 75.7%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Närhälsan Ulricehamn vårdcentral

Karta till Närhälsan Ulricehamn vårdcentral