Betyg Närhälsan Vänerparken vårdcentral

Närhälsan Vänerparken vårdcentral har betyget 84.3% i helhetsintryck i Nationell patientenkät. Det är 4.6 procentenheter bättre än riksgenomsnittet och 2.1 procentenheter bättre än genomsnittet i Vänersborg kommun.

Närhälsan Vänerparken vårdcentrals betyg i nationell patientenkät

Helhetsintryck

84.3%
Genomsnitt:
Sverige: 79.7%
Vänersborg: 82.2%
Patientens upplevelse av vården som helhet. Bland annat ingår frågan om man skulle rekommendera vårdcentralen till någon i samma situation.

Tillgänglighet

82.9%
Genomsnitt:
Sverige: 82.2%
Vänersborg: 83.4%
Patientens upplevelse av hur tillgänglig vården är i form av närhet, kontaktvägar etc.

Emotionellt stöd

80.5%
Genomsnitt:
Sverige: 76.3%
Vänersborg: 78.7%
Patientens upplevelse av hur lyhörda personalen är inför patientens oro, ångest, smärta, farhågor, rädslor eller smärtor.

Delaktighet och involvering

81.9%
Genomsnitt:
Sverige: 79.4%
Vänersborg: 81.5%
Patientens upplevelse av hur delaktig och involverad denna fick vara i vården av sig själv.

Respekt och bemötande

88.6%
Genomsnitt:
Sverige: 85.1%
Vänersborg: 87.4%
Patientens upplevelse av bemötandet anpassat till patientens individuella behov.

Kontinuitet och koordinering

75.7%
Genomsnitt:
Sverige: 71.1%
Vänersborg: 74.8%
Patientens upplevelse av hur väl vården samordnas externt och internt samt kontinuitet.

Information och kunskap

79.3%
Genomsnitt:
Sverige: 75.9%
Vänersborg: 78.5%
Patientens upplevelse av hur vården informerar och kommunicerar. Till exempel information kring behandling men också förseningar och väntetider.

Karta till Närhälsan Vänerparken vårdcentral

Karta till Närhälsan Vänerparken vårdcentral